Rui AraújoInstituição Universidade do Porto, | Publicações Seleccionadas Araújo, R., Hastie, P., Lohse, K. R., Bessa, C., & Mesquita, I. (2017). The long-term development of volleyball game play performance using sport education and the step-game-approach model. Araújo, R., Hastie, P., Bessa, C., & Mesquita, I. (2017). The evolution of student-coach’s pedagogical content knowledge in a combined use of sport education and the step-game-approach model. Physical Education and Sport Pedagogy, 22(5), 518-535. doi:10.1080/17408989.2017.1294668. Araújo, R., Mesquita, I., Hastie, P., & Pereira, C. (2016). Students’ game performance improvements during a hybrid sport education–step-game-approach volleyball unit. European Physical Education Review, 22(2), 185-200. doi:10.1177/1356336x15597927 Araújo, R., Mesquita, I., & Hastie, P. (2014). Review of the status of learning in research on sport education: Future research and practice. Journal of Sports Science and Medicine, 13(4), 846-858. Araújo, R. (2017). A aprendizagem dos alunos e as dinâmicas operantes no seio das equipas no modelo de educação desportiva: Evidências da investigação e direções futuras. Revista Portuguesa de Ciências do Desporto, 17(S1A), 39-47. Mesquita, I., Afonso, J., Coutinho, P., & Araújo, R. (2015). Modelo de abordagem progressiva ao jogo no ensino do voleibol: Conceção, metodologia, estratégias pedagógicas e avaliação. In F. Tavares (Ed.), Jogos desportivos coletivos: Ensinar a jogar (2ª ed., pp. 73-122). Porto: Editora FADEUP. Pereira, J., Araújo, R., Farias, C., Bessa, C., & Mesquita, I. (2016). Sport education and direct instruction units: Comparison of student knowledge development in athletics. Journal of Sports Science and Medicine, 15(4), 569-577. Pereira, J., Hastie, P., Araújo, R., Farias, C., Rolim, R., & Mesquita, I. (2015). A comparative study of students’ track and field technical performance in sport education and in a direct instruction approach. Journal of Sports Science and Medicine, 14(1), 118-127. Afonso, J., Araújo, R., Coutinho, P., & Pinheiro, P. M. (2017). O desempenho decisional nos jogos desportivos: Reflexões e aplicações. In F. Tavares & F. Casanova (Eds.), A tomada de decisão nos jogos desportivos coletivos: Do laboratório ao terreno de jogo (pp. 49-60). Porto: Editora FADEUP. Afonso, J., Bessa, C., Araújo, R., Coutinho, P., & Mesquita, I. (2016). Translating formal game into manageable game forms. The case of volleyball. Research Quarterly for Exercise and Sport, 87(Suppl. 1), S27.
Eugénia Azevedo (em curso) (coorientação)
Formador no Curso Grau I, II e III de Treinadores de Voleibol na Federação Portuguesa de Voleibol. Treinador Grau III (atletas dos 10 anos à idade adulta).
|