Patrícia Coutinho
| Publicações Seleccionadas Coutinho, P., Mesquita, I., Davids, K., Fonseca, A. M., & Côté, J. (2016). How structured and unstructured sport activities aid the development of expertise in volleyball players. Psychology of Sport & Exercise, 25, 51-59. doi:10.1016/j.psychsport.2016.04.004 Coutinho, P., Mesquita, I., & Fonseca, A. M. (2016). Talent development in sport: A critical review of pathways to expert performance. International Journal of Sports Science and Coaching, 11(2), 279-293. doi:10.1177/1747954116637499 Coutinho, P., Mesquita, I., Fonseca, A. M., & De Martin-Silva, L. (2014). Patterns of sport participation in Portuguese volleyball players according to expertise level and gender. International Journal of Sport Science & Coaching, 9(4), 579-592. Hancock, D., Coutinho, P., Côté, J., & Mesquita, I. (2018). Influences of population size and density on birthplace effects. Journal of Sports Sciences, 36(1), 33-38. doi:10.1080/02640414.2016.1276614 Coutinho, P., Mesquita, I., Fonseca, A. M., & Côté, J. (2015). Expertise development in volleyball: The role of early sport activities and players' age and height. Kinesiology, 47(2), 215-225. Ramos, A., Coutinho, P., Silva, P., Davids, K., & Mesquita, I. (2017). How players exploit variability and regularity of game actions in female volleyball teams. European Journal of Sport Science, 17(4), 473-481. doi:10.1080/17461391.2016.1271459 Ramos, A., Coutinho, P., Silva, P., Davids, K., Guimarães, E., & Mesquita, I. (2017). Entropy measures reveal collective tactical behaviours in volleyball teams: How variability and regularity in game actions influence competitive rankings and match status. International Journal of Performance Analysis in Sport, 17(6), 848-862. doi:10.1080/24748668.2017.1405611 Coutinho, P., Sardinha, M., Estriga, L., & Mesquita, I. (2016). Formação de treinadores no contexto académico: Relação entre as perspetivas de ensino e as abordagens de aprendizagem. In I. Mesquita (Ed.), Investigação na formação de treinadores: Identidade profissional e aprendizagem (pp. 189-217). Porto: Centro de Investigação, Formação, Inovação e Intervenção em Desporto. Mesquita, I., Coutinho, P., De Martin-Silva, L., Parente, B., Faria, M., & Afonso, J. (2015). The value of indirect teaching strategies in enhancing student-coaches' learning engagement. Journal of Sports Science and Medicine, 14(3), 657-668. Mesquita, I., Afonso, J., Coutinho, P., & Araújo, R. (2015). Modelo de abordagem progressiva ao jogo no ensino do voleibol: Conceção, metodologia, estratégias pedagógicas e avaliação. In F. Tavares (Ed.), Jogos desportivos coletivos: Ensinar a jogar (2ª ed., pp. 73-122). Porto: Editora FADEUP.
2017 - ... - In search of excellence in sport. A mixed-longitudinal study in young athletes (INEX)
Ana Gracinda Alves Ramos (em curso) (coorientação)
Formadora dos Cursos de Treinadores de Grau I, II e III, da Federação Portuguesa de Voleibol Treinadora de Voleibol, escalões de formação, no Castêlo da Maia Ginásio Clube |